Noordereiland

Groter kon het verschil niet zijn toen we de overtocht maakten van het pitoreske Picton naar het ‘grote’ Wellington. Na al weken als kluizenaartjes in ons busje te hebben geleefd, komen we weer onder de mensen en….auto’s. Het is weer even wennen aan een tweebaans snelweg.

Wellington is een leuke stad maar na wat culturele bezoekjes aan het museum en de enige windsurfshop in town besluiten we snel richting het noorden te trekken. De surfhighway 45 is dichtbij, de windvoorspellingen zijn goed en Jelle heeft een windsurfsetje weten te regelen!

Taranaki, de windsurfspot(s) van Nieuw Zeeland. Drie dagen typisch Nederlands weer (veel wind en regen), hoge golfen en Jelle op de surfplank. Debra aan de kant in het campertje, schuilend voor de regen en in geval van nood, de redster, want er is helemaal niemand op het water. Dat blijft vreemd!

Jelle kan er weer even tegenaan! Via de Waitomo Caves, mooie grotten met glowworms, rijden we richting Taupo waar we wachten op beter weer. Het regent nog steeds! Onderweg ontmoeten we leuk ander stel (Jeroen en Annemarie, Nederlanders) met wie we samen kamperen (ze hebben ook een Wicked Van) en pannenkoeken eten. We wachten allemaal op de dagen dat het weer goed genoeg is om de Tongariro Alpine Crossing te doen.

Na een paar dagen is het zover. Na een zeer koude nacht op de camping onder aan de berg staan we klaar in onze streepjes thermo onderbroek en vijf laagjes eroverheen outfit. De zon schijnt en we hadden het niet beter kunnen treffen. Ofwel het wachten was het waard want we hebben een schitterende hike gemaakt tussen de twee bergen met uitzicht op de emerald lakes. Over de tocht van 19 km deden we 6,5 uur wat redelijk snel is. We voelen ons nu ‘ echte’ hikers....

In Rotorua bekijken we een thermisch park met allerlei geisers, modderpoeltjes en zwavelmeren. Bijzonder maar de stank was ondragelijk. Via the Bay of Plenty trekken we verder naar The Bay of Islands.

In Ruakaka blijven we een paar dagen hangen. Su en Dave, van Decay Kiteboards, waar een vriend van Jelle eerder heeft gewerkt ontvangen ons met open armen. We zien het hele proces van plank tot kiteboard zodat Jelle weer een mooi verhaal kan schijven kitesurfmagazine. We kamperen in hun achtertuin, kiten op verschillende spots (zelfs Deb doet weer een poging) en kunnen ’s avonds op de bank hangen en een filmpje kijken.

Vanuit hier rijden we nog wat noordelijk om de bekende Kauri bomen te bekijken, de oudste en grootste bomen van Nieuw Zeeland. Vanuit Paihia besluiten we richting Auckland te rijden. Ondertussen is het campertje weer ingeleverd en zitten we in een hostel.

Ondertussen zijn we al aangekomen in Fiji!

maaike

heyyy Deb!! Heel slecht voor het eerst dat ik wat schrijf... wat ben ik jaloers.. heerlijk die reis!! Komt me allemaal wel heeel bekend voor (haha heel dezelfde route gedaan)
geniet heerlijk van de eilanden Fiji heb ik alleen met storm mee gemaakt Maar de eilanden waren ook toen al super mooi!! niet teveel cava drinken he ;)
geniet ervan!!
kuss Maaike (Curacao ;) )