Vietnam

Eergister nacht zijn we aangekomen in Vietnam (Ho Chi Minh). De eerste stokbroodjes met (smeer)kaas hebben onze maagjes al gevuld. De Franzen hebben hier nog meer goeds gedaan, ze verkopen namelijk ook Orangina.

Na onze Tao expeditie zijn we vertrokken naar Puerto Princessa. Na een dag door de stad (lees dorp) te hebben gedoold, hebben we de jeepney genomen naar Sabang. Een jeepney is een mix tussen een bus en een jaja... jeep. Vol kennen ze niet en als de bus voor Nederlandse begrippen vol is passen er nog tweemaal zoveel mensen,dieren en overige bagage bij en als de bus dan vol is, past er ook nog genoeg op het dak. Wij zaten op het dak....

Sabang staat bekend om het zevende natuurwonder (een campange die de Filippijnen zelf hebben verzonnen). Het wonder, the subterranial river, viel zelf een beetje tegen. Tijdens de tour werden we gewezen op verschillende vrouwenlichamen, dieren, mannelijke mushroom, een kerststalletje, jezus, dino's en natuurlijk nog veel meer stalagmieten.

De tocht ernaartoe was avontuurlijker. De boot was te duur dus we gingen per voet. Tijdens de jungle track, drie keer een berg op en af (zie Deb's hoofd op de foto's) en een gespotte aap, muggen en veranen kwamen we erachter dat we op het verkeerde hadden bezuinigd!

Sabang was verder erg chill. We hadden een mooie hut voor een mooi prijsje met een nog mooier uitzicht op zee!

Nu zitten we in Mui Ne. Het wind- kitesurf hawaii van Vietnam. Hopelijk kunnen we de komende dagen eindelijk een paar echte actie foto's online zetten.

Iedereen in Nederland een hele fijne sinterklaas! We hopen dat jullie flink verwent worden!

Maud

Oranginaaaaaaaaa
klinkt goed allemaal! ik ga snel jullie foto's kijken al weet ik niet of dat goed is voor mijn winterdip... :-)
Have fun nog!

B & B

Wij lezen liever julli verhalen keer op keer, dan dat we hier in 't Hollandse naar buiten kijken. Plens buien alom.

marja

Heerlijk die verhalen van jullie te lezen en dat ook nog op de foto's te zien.We genieten ervan zoals jullie van jullie reis genieten. dikke kus.

veronique

Ik zit al de hele avond op rijmwoordwebsites. Ben ZO blij dat jullie een nieuw verhaal + foto's hebben geplaatst... Was een welkome afleiding. :-)

liefs

ineke

Fijn om jullie berichten te lezen en de foto's te zien.
Jullie zien er nog voldaan en uitgerust uit dus dat gaat helemaal goed! Ik kan mij heel goed voorstellen, vanuit onze ervaringen in Zuid-Amerka, hoe het is om op overvolle bussen te zitten. en de bevolking mee te maken. Jullie ook een fijne "Sinterklaas"met.. .. Liefs Ineke

Nollus

He Bow en Bowinsky,

De elfstedentocht komt d'r oan... dus geniet extra van waar jullie zijn!

saludos

Chris