Palau Pangkor

Een prachtige discobus brengt ons in minder dan geen tijd naar Lumut waar we aanmonsteren op de ferry naar Pareltje Pangkor. Deze oerwoudpuist met bleek zanderige oevers (strand) die je in een uur rondscooterd levert menig cliché honeymoonplaatje. Baaitjes met bomen die niet kunnen kiezen tussen zee en land waar menig slingertouw en love-swing aan zijn geknoopt worden omzoomd door de blauwgroene spiegeling die zich Straat van Malacca noemt. Op een Nederlands fortje, waar nog drie bakstenen van overeind staan, en enkele vissersdorpjes na is hier weinig spectaculairs te verhapstukken. Tenminste dat concluderen we na en rondje eiland. Een dutje op het strand ontaard echter in een zoektocht naar die koekjes die we eerder toch echt in ons tas hadden. Vallende kruimels verraden de valse piraatprimaat die als de vermoorde onschuld op zijn gemak onze lunch zit op te peuzelen boven in de boom. Leuk zo’n aapje….maar even later komt zijn hele familie uit de bomen en voor hen blijkt het ook voedertijd. Menig verlaten strandtas word die dag nog omgekeerd. Organized makake-crime…wij smeren hem.