Nieuw Zeeland

Azie laten we (met tranen in onze ogen) achter ons. Op het vliegveld blijkt duidelijk dat we in een nieuw continent zijn beland. Onze koffers worden gecheckt en we moeten de Unox worsten afgeven! De douanier lust waarschijnlijk zelf wel een worstje...Ook Jelle zijn houtsnijwerk en alle kitesurfspullen worden onderzocht op stofjes en bacillen maar gelukkig mogen we bijna alles weer meenemen.

In Chistchurch hebben we een echte Wicked Camper gehuurd en daar crossen we nu (40 dagen) mee rond. We eindigen in Auckland.

Momenteel rijden we vanaf Christchurch richting het zuiden en hebben al heel wat mooie landschappen, bergen, meren en zee gespot. Het is hier echt Lord of the Rings.

Een nadeel, het is hier freezing. We hebben al truien mutsen en extra sokken ingeslagen om de dagen op het Zuidereiland door te komen. Jelle kitesurft (ja er is actie) in het 5/3 wetsuit van Deb (dan is het echt koud). In het noorden hopen we toch op wat warmer weer...

Bregtje

Zooooo.. Hebben jullie even een inhaal slag gemaakt, leuk om te lezen! ik wordt zo jaloerssssss..... ....... genietese! Liefs oo en bedankt voor de kaart! Leuk! X

Annieeeee

Leuk, zo'n update!!! Kan me heel goed voorstellen, Azie met tranen achterlaten... Maar wat zien de pics van NZ er ook gaaf uit!!! Jammer van de kou, hier inmiddels genieten van de eerste zonnestralen, m'n sproeten komen alweer tevoorschijn :D Straks zijn jullie die bleekscheten die terugkomen, ha! ;p
Geniet!
x

Jessica en Mark

Hoihoi,

Jullie kennen ons niet, maar ik wilde toch eventjes reageren op jullie verhaal. Wij gaan namelijk ook naar NZ in july en zitten nog een beetje te twijfelen over de accommodatie ons eerste idee was om van hostel naar hostel te gaan. Maar ik lees steeds vaker verhalen over het huren/kopen van een Van of camper. Nu was onze vraag; hoe hebben jullie dat ervaren? En hoe deden jullie dat met douch/wc etc?

Groetjes,

deb en jel

huren of kopen hangt een beetje af van hoe lang je gaat tracken. Wij doen 1,5 maand en huren....dan weten we zeker dat we niet voor onvoorziene hoge kosten komen als zo'n ding ontploft ofzo. je hebt hier overal campings en DOC standplaatsen met wc....net als in Engeland...top geregeld...erg schoon. Douchen en electra..daarvoor gaan we af en toe op een iets duurdere camping staan....(iets duurder dan gratis...camping is de bom...veel vrijer dan met de bus ofzo....