Hoi An en Hue

Na met z’n vieren een aantal dagen in Doc Let doorgebracht te hebben, nemen we samen de nachtbus naar Hoi An. We wachten bij een tankstation totdat de bus om 20:00 uur zou arriveren. Dit werd 21:00 uur en na wat voetbal op het terrein met wat vietnamezen zijn we blij dat er sowieso een bus stopt om ons op te halen (je weet het nooit).

De nachtbus vreemd. Een soort van stapelbedden op Vietnamees formaat vullen de hele bus. Je voeten liggen hierbij in een soort van koker. Je kan geen kant op en als je langer bent dan 1,70 lig je zeker niet comfortabel. En aangezien je benen in een soort koker liggen kan je geen kant op.

Om 6:00 arriveren we in Hoi An en hebben we een mooi hotel met zwembad voor ongeveer 8 euro.

Hoi An is een van de mooiste plaatjes waar we tot nu toe zijn geweest. Het staat dan ook op de werelderfgoed lijst van Unesco. De smalle straatjes met kleine gekleurde huisjes aan de Thu Bon River maken het stadje erg gezellig. Ook staat Hoi An bekend om haar zijde en alle tailors in de stad. Deb heeft dan ook een Aladin broek laten maken en Jelle twee kopies van zijn favoriete blouse. We kunnen dus weer even vooruit.

De eerste twee dagen schijnt de zon zodat we gelukkig nog wat hebben kunnen zien van de omgeving per scooter. Ook Wilma en Stefan gaan gezellig met ons mee. We rijden noordelijker richting Da Nang langs het strand. Er zijn heel wat mooi golfbreaks alleen is er jammer genoeg nergens surfgear te huur. Een gat in de markt dus! Ook bezoeken we een mooie Pagode en een aantal budda’s.

Na 2 dagen begint het alleen te regenen. We blijven nog even en genieten van het bruine brood en de chocolade mousse cake van de bakker want die hebben ze hier! Ook ’s avond eten we gezellig met z’n vieren en Jelle en Stefan proberen de Vietnameze barjongens te verslaan met een potje pool. Dat lukt Stefan en hij is de ‘king’ van de club!

Na vier dagen besluiten we de bus te nemen naar Hue. Stefan en Wilma zijn er ook klaar mee dus reizen weer gezellig met dezelfde bus mee.

Het water stort nu met bakken uit de hemel. In Hue lopen we met al onze bagage (dat is nogal wat) door de ondergelopen straten op zoek naar een hotel. De komende 2 dagen stopt het niet met regenen!

We bezoeken de oude stad en een paar tempels. Door de regen valt alles een beetje in het water en we besluiten na 2 dagen de nachtbus naar Hoi An te boeken. Daar schijnt het in ieder geval droog te zijn!

storm

Hey regen? dat kennen wij ook!! maar dan wit en t plakt kijk voor foto's van mij op Storm.reislogger.nl
veel plezier en ik geniet van jullie foto's en grappige verslagen.

kus us

aad en truus

wat een spek kopers ziijn jullie,en wat hebben julie al veel gezien en gedaan.
wij lezen graag de belevenissen en wat een mooie fotos .
liefs en groeten en een prettig uiteinde .
genieten he/

Bregtje

Maar als het daar regent is het niet zo koud, dus dat is wel minder erg dan toch? genietse! X

ed lus aad lip

mooie verhalen, mooie foto, waar blijven de actiefoto;s?
binnekort foto;s van onze optredens

vc

eey gi suckie suckie one dollar
me love you long time
me soo hooony

storm +

wil je meer over ons weten, er is weer een update!!!
storm.reislogger.nl
mijn zusje wordt al heel groot, 32e week: 16oo gram en 40 cm. Ze is al aan het oefenen om met Jelle te kunnen surfen! we krijgen vaak allemaal een dreun van haar. Jelle surfen, hebben we nog niet zovaak gezien..... of wordt het lekkerste voor het laatst bewaard?

kus us