Van jungle naar de witte stranden

Terwijl de kranten volstaan met berichten over coupes, demonstraties en het aangepaste veiligheidsadvies verlaten wij Thailand.

Samen met Julia en Stephan reizen we van Laos naar Chang Rai en Chang Mai. Voor Jelle is de vakantie even over want er moet geld verdient worden. Drie dagen zit hij te zwoegen achter zijn laptop met uitzicht op het zwembad…waar Deb zich goed vermaakt.

Chang Mai ligt midden in het Doi Inthanon National Park en behalve alle jungletochten die je kan maken, staat het ook bekend om de verschillende cooking classes die je hier kan volgen. Aangezien Jelle moet werken (slappe smoes) gaat Deb met Julia en Stephan op kookcursus inclusief een bezoek aan de plaatselijke markt. We bereiden veertien typische (vegetarische) Thaise gerechten. Natuurlijk willen we jullie laten meegenieten dus hieronder een van de lekkerste gerechten, Pad Thai (Thaise noodles).

Via Bangkok reizen we door naar het zuiden van Thailand, Krabi en Ko Lanta. Heerlijk om weer wat zee en strand te zien hoewel het strand vol ligt met dikke, dunne, lange en korte maar vooral verbrande mensen! We begrijpen waarom er zoveel toeristen voor zuid Thailand kiezen, de natuur is prachtig. De jungle loopt bijna overal tot aan de rand van het witte strand en de eilanden zijn bezaaid met prachtige limestone bergen en kliffen.

Vandaag zijn we aangekomen in het uiterste zuidwestelijke puntje van Thailand, Satun. De gemeenschap is hier veel meer gemengd. Hoewel in bijna heel Thailand het Buddisme een belangrijke rol speelt, heeft hier de islam de overhand. Ons hotel staat pal naast een moskee en we kunnen de hele dag genieten van de verschillende gebeds-oproepen.

Morgen nemen we de ferry naar het eiland Langkawi wat tot Maleisie behoort. Daarna reizen we via de westkust richting Kuala Lumpur en Singapore. Op 2 maart gaat onze vluchting naar Jakarta!

ineke

Ja, werken voor de kost moet ook een keer gebeuren!
Deb, jij komt ook nog wel een keer aan de beurt hoor!
Zo te zien hebben jullie het nog geweldig naar jullie zin.
Wat betreft het recept......gaan wij zeker maken dit weekend.
Dat wordt smullen! Groetjes Wim en Ineke